3 spännande nyheter på LinkedIn som bygger ditt varumärke

- Annica Thorberg to, feb 27, 2014

LinkedIn nyheter
Så här i svenska sportlovstider passar LinkedIn på att lansera tre nya spännande funktioner. Jag har precis börjat gå igenom och börjat använda en av dem. De två första ska lanseras ut from v 10 runt om i världen enligt LinkedIn.


LinkedIns nya förbättrade Vem har besök dig profil
1. Förbättrad "Vem har besökt din profil
Nu kommer du att kunna se mer datadriven statistik såsom vilken bransch dina besökare arbetar i, vilka sökord de använt för att hitta din profil, hur de hittade dig ny statistik inkl. vilken region de bor, vilket yrke de har och vilket företag de arbetar i. Detta kommer att hjälpa dig identifiera trender, dvs vilka är det som söker sig till din profil och förbättra ditt eget varumärke så att du får ännu mer besök. Vill du veta mer läs här

2. Bli en LinkedIn influencer
Sedan en tid tillbaka har LinkedIn knutit ett antal av världens kända ledare till sig som genom sina profil har kunnat ha en "microblogg". De är ca 500 idag och klart värt att följa några av dina profil. Kolla vilka det är här.

Nu lanserar LinkedIn samma funktion för alla oss andra. Det innebär att när du skriver något i din egen statusrad så kan du skriva lite längre inlägg genom att klicka på en liten "penna", som kommer stå bredvid "Dela".

3. Skapa LinkedIn Showcase sidor under företagssidan
Detta är en ny funktion där du kan highlighta vissa delar i din verksamhet och som andra kan följa.

Prenumerera på bloggen

Inbound-bloggen

Nyligen från bloggen

14 misstag företag gör på Linkedin

Det finns svenska företag som gör så mycket bra och intressanta saker på Linkedin, så missförstå mig inte. Men när jag får frågan om jag kan ta upp nå...

© Alla rättigheter förbehållna.