Får du och ditt företag just nu avbokade möten 😱?
Det är jättesynd, vi tror ju på att mötas och det går idag precis lika bra med olika smarta verktyg. Så fortsätt mötas men online istället. Så du som får ett möte avbokat föreslå att omboka mötet till att bli virtuellt/online istället.
Vi listar dock de verktyg vi själva använder både internt och i kundsammanhang med en kort beskrivning och länk sen är det bara att testa vad som passar ert företag, typ av möten etc. Vi listar mötes/utbildningsverktyg och chatverktyg.
1. Skype
"Gamla hederliga Skype" får man nästa säga idag. Som idag är integrerat i Microsofts plattform. Men det funkar lätt att komma igång och t ex köra one-to-one-online möten likväl som med många. Med funktionen att dela skärm är jättebra funktion. Men i sin enklaste form helt gratis och du dina kollegor kan snabbt komma igång. Funkar lika bra på desktop, platta, IoS och Android för smartphones.
2. Zoom
Zoom är nog det verktyg som växt snabbast i användande de senaste åren. Det finns en gratis version där du köra obegränsat antal one-to-one-möten men kan också hantera från 3 pers i 40 min. Har du eller ditt företag behov att hantera större grupper eller längre tider finns olika varianter. Själva använder vi PRO-version för 14,99 dollar per månad och kan då köra webbmöten upp till 100 pers. Passar m a o för små möten, större möten och webinarier. Och perfekt att använda även vid kundmöten. Använder ditt företag är Zoom enkelt att integrera i Hubspot. Här läser du hur!
4. Google Hangouts
Googles egna verktyg, kostnadsfritt om du har ett Gmail-konto.
Utbildningar
Ska du/ni genomföra online-utbildningar funkar dessa också men här finns även verktyg såsom:
En del är säkert inget nytt för dig men vi vill ändå passa på att lista olika verktyg som vi själva redan använder och tipsa dig.
Är du nyfiken på vad vi på Marketinghouse gör klicka här.
VD | Certifierad Hubspot Solution Partner