Åtta framgångsfaktorer för att skapa tillväxt i ditt bolag med hjälp av sociala medier

- Annica Thorberg to, sep 26, 2013

Åtta framgångsfaktorer för att skapa tillväxt i ditt bolag med hjälp av sociala medier

Blev inspirerad idag av en föreläsning hos Grant Thornton under ämnet "Att skapa bra förutsättningar för tillväxt", som Roland Dansell Det handlade om vilka som är de mest centrala framgångsfaktorerna för de företag som varit Gasellföretag i flera år. Och jag ser en tydlig parallell till hur de företag som skapar framgång och affärer genom Inbound Marketing och sin social mediamarknadsföring.

Så för att verkligen lyckas och öka kännedomen om sitt varumärke, nå fram med sin marknadföring och få fler leads och affärer dessa faktorer:

  • Tydlig vision och mål
  • Skarpt fokus
  • Aktiv
  • Tydliga roller och ansvar
  • Ordning och reda på sina kanaler, administration etc
  • Tydlig idé

Prenumerera på bloggen

Inbound-bloggen

Nyligen från bloggen

14 misstag företag gör på Linkedin

Det finns svenska företag som gör så mycket bra och intressanta saker på Linkedin, så missförstå mig inte. Men när jag får frågan om jag kan ta upp nå...

© Alla rättigheter förbehållna.