9 tips att använda för att skriva för webben

    Av Lisa Sjögren den fr, apr 06, 2018

    Att skriva på webben skiljer sig en del från att skriva för tryckta medier. Här kommer 9 tips som är bra att tänka på för att 1, dina texter ska hittas och 2, de ska bli lästa

    Fortsätt läsa

    5 tips hur du kommer igång med content marketing

    Av Annica Thorberg den to, jul 20, 2017

    Vad är Content marketing

    Begreppet på allas digitala kommunikatörers tungor just nu är buzzwordet Content Marketing (marknadsföring genom att bjuda på och sprida ett intressant innehåll). Så jag tänkte reda ut vad begreppet innebär och hur du kan använda det i din sociala mediamarknadsföring. Särskilt här på LinkedIn

    Fortsätt läsa

    5 Marketing automation - strategier för dig som marknadsförare

    Av Sandra Johansson den on, apr 12, 2017

    Många som arbetar med digital marknadsföring idag har ”marketing automation” på sin agenda, antingen att lära sig mer om eller funderar på hur de kan implementera det i sin marknadsföring. Det är blogginlägget reder ut lite grunder kring marketing automation.

    Det finns många frågetecken kring Marketing automation och förhoppningsvis ger detta dig en bättre insikt om vad Marketing automation är och hur det kan underlätta för ditt företag...

    Fortsätt läsa

    6 saker för att öka synligheten för ditt företag i sociala medier

    Av Annica Thorberg den må, dec 07, 2015

    De bästa idéerna, planerna och aktiviteterna vi på Marketinghouse ska genomföra får jag under ledigheter och semester, känner du igen dig? Och snart stundar kanske ledighet för dig som driver företag eller som ansvarar för digital marknandsföring och sociala medier inklusive content i ditt företag. Vi brinner för att hjälpa andra företag lyckas och växa med hjälp av sociala medier och inbound marketing. Så här är en liten checklista att följa för att börja planera för 2016.

    Fortsätt läsa

    Inbound marketing - the givers gain

    Av Annica Thorberg den må, sep 22, 2014

    Världens största Inbound marketing konferens #inbound14 genomfördes i Boston i förra veckan
    Och jag var en av 10 000 detagare på den! Och kommer hem med så mycket nya idéer och inspiration kring hur våra kunder kommer växa mer än sina konkurrenter genom att använda inbound marketing och det tack vare HubSpots inbound marketing verktyg.

    När jag skriver detta sitter jag i Boston på första dagen av @Hubspots #Inbound14, världens största inbound marketing konferens. Vårt företag är en av få HubSpot partners i Sverige och att vara här med nästan 10 000 andra Inbound marketing evangelister och lyssna på företag som berättar hur de helt har ändrat marknadsförings strategi från traditionell och oftast kostsam marknadsföring till hur de via inbound marketing nu på ett helt nytt sätt:

    1. Har ökat trafiken in till sin webbplats 
      De har koll på sin trafik, sökord, vilka som besöker, vad de tittar på. De har nu aktiviteter och taktiker som gör att fler och fler av besökarna inte backar ut utan faktiskt stannar kvar och konverteras till leads.

    2. Har förstärkt sitt varumärke
      Gentemot konkurrenter som fortfarande lägger alldeles för mycket pengar på en traditionell säljkår som ägnar hela sin säljtid till att ringa kalla samtal och köper in företagsadresser och skickar ut olika förfrågningar och erbjudanden via opersonliga epost-kampanjer till företag som inte är intresserade eller kommit tillräckligt långt i sin köpprocess och därför knappast läser epost.

    3. Lättare blir hittade när potentiella kunden söker efter information 
      Bygger ett långsiktigt förtroende hos potentiella kunder långt innan de ens är redo att köpa en tjänst genom att bjuda på mycket av sin kompetens i bl a sociala medier. Potentiella kunder som kanske redan prenumererar på företagets nyheter via epost, följer företagets blogg eller t o m följer företaget i sociala medier. Och där Inbound marketing-företagen förstår vikten av att långsiktigt bygger upp det jag ständigt pratar om - en "KNOW-LIKE-TRUST"-strategi.
    Fortsätt läsa

    9 frågor att ställa för att utveckla företagets Buyers Persona

    Av Annica Thorberg den ti, apr 01, 2014

    Fortsätt läsa

    Sortera efter ämne

    läs mer

    Inlägg efter kategori

    Se alla inlägg

    Senaste inläggen