6 tips - Hur LinkedIn kan ge affärer för ditt B2B-start-up-företag

    Av Annica Thorberg den to, mar 30, 2017

    Är ditt företag en B2B Start up, eller funnits ett tag?
    Det spelar egentligen ingen roll, för LinkedIn är ändå stället du bör hänga på. HubSpot (Vi är en Certifierad Partner Agency för deras verktyg sen 2012) har gjort en undersökning som visar att LinkedIn var 277 % mer effektivt för leadsgenerering än Facebook och Twitter. Det är kanske inte så konstigt eftersom det är snart 500 miljoner människor som registrerat ett konto på LinkedIn (varav 3 miljoner i Sverige), och över 3 miljoner företag som har en företagssida här.

    Fortsätt läsa

    58 superintressant fakta om LinkedIn - du inte visste om!

    Av Annica Thorberg den ti, dec 13, 2016

     

    Fortsätt läsa

    7 steg för att skapa en Linkedin-plan

    Av Annica Thorberg den lö, okt 08, 2016

    Det är en av de första frågorna jag som Linkedin-konsult ställer till våra kunder?

    Fortsätt läsa

    7 steg för att skapa företagets Linkedin-marknadsplan

    Av Annica Thorberg den ti, sep 13, 2016

    Vad har ni för mål med er Linkedin-närvaro? Vad ska er Linkedin-närvaro leda till?

    Det är en av de första frågorna jag som Linkedin-konsult ställer till våra kunder?

    1. Mål
    Jag ser i LinkedIn bruset att det är många som inte tycker att det ger så mycket att använda LinkedIn. När jag frågar vad de har haft för förväntningar så säger många ofta att de inte egentligen haft några och inte heller några mål med sin närvaro och sina aktiviteter. Men hur kan man då tycka att det inte ger nåt?

    Fortsätt läsa

    5 tips att använda i Linkedin-grupper

    Av Annica Thorberg den må, sep 12, 2016

     

     

     

     

    Linkedin har nyligen lanserat en mer utvecklad grupp-funktion med ny design bättre funktion.

    "LinkedIn är ett av de bästa verktygen för att nå ut till människor
    du inte visste att du inte kände, säger Annica Thorberg"

    Grupperna är t ex ett slags ”massmarknadsförings-kanal” men det största misstaget du kan göra är att använda grupperna för att annonsera och ständigt prata om dig själv, dina produkter, tjänster och aktiviteter.

    Fortsätt läsa

    Så når du framgång med LinkedIn Publisher - 8 tips

    Av Annica Thorberg den må, mar 07, 2016

    Sedan ett par år har du troligen sett en större skillnad (ja det har skett fler mindre) när det gäller dina Linkedin-noteringar. Och det är när någon i ditt nätverk har gjort ett blogginlägg på Pulse.

    Redan i feb 2014 informerade Linkedin att de var på väg att öppna upp sin bloggplattform Linkedin Publisher under verktyget Pulse för alla. Så förutom att du tidigare kunde följa ett antal ”thought leaders” dvs. olika gurus inom en mängd olika områden som sedan tidigare unikt bloggat här kan nu alla arbeta för att förstärka sitt eget varumärke och leverera affärsnytta och jobba för att bli en ”thought leader” inom sitt gebit.

    Fortsätt läsa

    7 saker du bör ta bort från din Linkedinprofil direkt

    Av Annica Thorberg den ti, jul 21, 2015

     

    Fortsätt läsa

    Sortera efter ämne

    läs mer

    Inlägg efter kategori

    Se alla inlägg

    Senaste inläggen