Är ditt företag en B2B Start up, eller funnits ett tag?
Det spelar egentligen ingen roll, för LinkedIn är ändå stället du bör hänga på. HubSpot (Vi är en Certifierad Partner Agency för deras verktyg sen 2012) har gjort en undersökning som visar att LinkedIn var 277 % mer effektivt för leadsgenerering än Facebook och Twitter. Det är kanske inte så konstigt eftersom det är snart 500 miljoner människor som registrerat ett konto på LinkedIn (varav 3 miljoner i Sverige), och över 3 miljoner företag som har en företagssida här.
6 tips - Hur LinkedIn kan ge affärer för ditt B2B-start-up-företag
Av Annica Thorberg den to, mar 30, 2017
58 superintressant fakta om LinkedIn - du inte visste om!
Av Annica Thorberg den ti, dec 13, 2016
7 steg för att skapa en Linkedin-plan
Av Annica Thorberg den lö, okt 08, 2016
Det är en av de första frågorna jag som Linkedin-konsult ställer till våra kunder?
7 steg för att skapa företagets Linkedin-marknadsplan
Av Annica Thorberg den ti, sep 13, 2016
Vad har ni för mål med er Linkedin-närvaro? Vad ska er Linkedin-närvaro leda till?
Det är en av de första frågorna jag som Linkedin-konsult ställer till våra kunder?
1. Mål
Jag ser i LinkedIn bruset att det är många som inte tycker att det ger så mycket att använda LinkedIn. När jag frågar vad de har haft för förväntningar så säger många ofta att de inte egentligen haft några och inte heller några mål med sin närvaro och sina aktiviteter. Men hur kan man då tycka att det inte ger nåt?
5 tips att använda i Linkedin-grupper
Av Annica Thorberg den må, sep 12, 2016
Linkedin har nyligen lanserat en mer utvecklad grupp-funktion med ny design bättre funktion.
"LinkedIn är ett av de bästa verktygen för att nå ut till människor
du inte visste att du inte kände, säger Annica Thorberg"
Grupperna är t ex ett slags ”massmarknadsförings-kanal” men det största misstaget du kan göra är att använda grupperna för att annonsera och ständigt prata om dig själv, dina produkter, tjänster och aktiviteter.
30 Linkedin-verktyg som bygger ditt och företagets varumärke
Av Annica Thorberg den on, jul 06, 2016
Många känner inte till alla de verktyg, funktioner och appar som Linkedin tillhandahåller. Så jag har sammanställt en del av dem och det blev 30! Och detta är verktyg och funktioner jag och @marketinghouse använder nästan varje dag och som är en del av vår Linkedin-strategi. Så hoppas flera av dem kan hjälpa dig och ditt företag att nå bättre resultat på Linkedin och i din Linkedin-strategi.
4 nya saker i Linkedins nya Meddelande-funktion och Inbox
Av Annica Thorberg den to, sep 03, 2015
(Källa: LinkedIns blog från 1 sept 2015, läs mer här http://blog.linkedin.com/2015/09/01/new-messaging-experience-comes-to-linkedin-finally
5 tips hur du ökar leadsgenereringen med Linkedin
Av Annica Thorberg den to, aug 06, 2015
5 tips hur du ökar leadsgenereringen med LinkedIn
Är ditt företag en B2B Start up eller funnits ett tag?
Av Annica Thorberg den fr, mar 15, 2013
Det spelar egentligen ingen roll, för LinkedIn är ändå stället du bör hänga på
HubSpot (Vi är en Certifierad Partner Agency för deras verktyg) har nyligen gjort en undersökning som visar att LinkedIn var 277 % mer effektivt för lead generering än Facebook och Twitter.