6 tips - Hur LinkedIn kan ge affärer för ditt B2B-start-up-företag

    Av Annica Thorberg den to, mar 30, 2017

    Är ditt företag en B2B Start up, eller funnits ett tag?
    Det spelar egentligen ingen roll, för LinkedIn är ändå stället du bör hänga på. HubSpot (Vi är en Certifierad Partner Agency för deras verktyg sen 2012) har gjort en undersökning som visar att LinkedIn var 277 % mer effektivt för leadsgenerering än Facebook och Twitter. Det är kanske inte så konstigt eftersom det är snart 500 miljoner människor som registrerat ett konto på LinkedIn (varav 3 miljoner i Sverige), och över 3 miljoner företag som har en företagssida här.

    Fortsätt läsa

    58 superintressant fakta om LinkedIn - du inte visste om!

    Av Annica Thorberg den ti, dec 13, 2016

     

    Fortsätt läsa

    7 steg för att skapa en Linkedin-plan

    Av Annica Thorberg den lö, okt 08, 2016

    Det är en av de första frågorna jag som Linkedin-konsult ställer till våra kunder?

    Fortsätt läsa

    7 steg för att skapa företagets Linkedin-marknadsplan

    Av Annica Thorberg den ti, sep 13, 2016

    Vad har ni för mål med er Linkedin-närvaro? Vad ska er Linkedin-närvaro leda till?

    Det är en av de första frågorna jag som Linkedin-konsult ställer till våra kunder?

    1. Mål
    Jag ser i LinkedIn bruset att det är många som inte tycker att det ger så mycket att använda LinkedIn. När jag frågar vad de har haft för förväntningar så säger många ofta att de inte egentligen haft några och inte heller några mål med sin närvaro och sina aktiviteter. Men hur kan man då tycka att det inte ger nåt?

    Fortsätt läsa

    5 tips att använda i Linkedin-grupper

    Av Annica Thorberg den må, sep 12, 2016

     

     

     

     

    Linkedin har nyligen lanserat en mer utvecklad grupp-funktion med ny design bättre funktion.

    "LinkedIn är ett av de bästa verktygen för att nå ut till människor
    du inte visste att du inte kände, säger Annica Thorberg"

    Grupperna är t ex ett slags ”massmarknadsförings-kanal” men det största misstaget du kan göra är att använda grupperna för att annonsera och ständigt prata om dig själv, dina produkter, tjänster och aktiviteter.

    Fortsätt läsa

    30 Linkedin-verktyg som bygger ditt och företagets varumärke

    Av Annica Thorberg den on, jul 06, 2016

    Många känner inte till alla de verktyg, funktioner och appar som Linkedin tillhandahåller. Så jag har sammanställt en del av dem och det blev 30! Och detta är verktyg och funktioner jag och @marketinghouse använder nästan varje dag och som är en del av vår Linkedin-strategi. Så hoppas flera av dem kan hjälpa dig och ditt företag att nå bättre resultat på Linkedin och i din Linkedin-strategi.

    Fortsätt läsa

    4 nya saker i Linkedins nya Meddelande-funktion och Inbox

    Av Annica Thorberg den to, sep 03, 2015

    (Källa: LinkedIns blog från 1 sept 2015, läs mer här http://blog.linkedin.com/2015/09/01/new-messaging-experience-comes-to-linkedin-finally

    Ämnen: LinkedIn
    Fortsätt läsa

    5 tips hur du ökar leadsgenereringen med Linkedin

    Av Annica Thorberg den to, aug 06, 2015

    5 tips hur du ökar leadsgenereringen med LinkedIn

    Fortsätt läsa

    Är ditt företag en B2B Start up eller funnits ett tag?

    Av Annica Thorberg den fr, mar 15, 2013


    Det spelar egentligen ingen roll, för LinkedIn är ändå stället du bör hänga på

    HubSpot (Vi är en Certifierad Partner Agency för deras verktyg) har nyligen gjort en undersökning som visar att LinkedIn var 277 % mer effektivt för lead generering än Facebook och Twitter.

    Fortsätt läsa

    Sortera efter ämne

    läs mer

    Inlägg efter kategori

    Se alla inlägg

    Senaste inläggen