Som B2B-företag har man kanske börjat nosa på detta med att göra videos (kortare) eller produktorienterade varumärkesbyggande videos (vanligare bland större internationella företag). En del har..
- Annica Thorberg
- må, mar 04, 2019
1. Skriva långa inlägg istället för LinkedIn-artiklar
- Annica Thorberg
- ti, nov 06, 2018
Jag får ofta frågor från kunder och chefer jag LinkedIn-coachar hur de ska bygga sina digitala varumärken kring styrelseuppdrag. De frågar helt enkelt hur de ska:
- Annica Thorberg
- ti, aug 07, 2018
Jag har under många år följt många influencers och bloggare som är specialiserade på att bygga sina och andras varumärken i sociala medier och främst i LinkedIn. Och jag har också själv sett så många..
- Annica Thorberg
- må, jul 30, 2018
Hur ofta använder du messaging-funktionen dvs Inboxen på LinkedIn. För mig är den idag lika viktig som andra messagingkanaler. Som företag och företagare använder jag idag vanliga emailboxen,..
- Annica Thorberg
- to, jul 05, 2018
Jag fick en fråga om att kommentera en persons inlägg här i Linkedin om "vilka kanaler i sociala medier man ska välja utifrån ens målgrupp", dvs. vart finns mina kunder? Och jag blev inspirerad att..
- Annica Thorberg
- sö, apr 15, 2018
Det är många traditionella marknadsförare som tror att sociala medier bara passar f ör konsumentinriktade företag. De kunde inte ha mer fel. Det är snarare tvärtom. Ju mer vi på Marketinghouse..
- Annica Thorberg
- fr, apr 06, 2018
Att skriva på webben skiljer sig en del från att skriva för tryckta medier. Här kommer 9 tips som är bra att tänka på för att 1, dina texter ska hittas och 2, de ska bli lästa
- Annica Thorberg
- on, mar 28, 2018
Snart stundar en intensiv Almedalsvecka. (1-8 juli) Många politiker, journalister, debattörer, kommunikatörer och påverkare vässar just nu sina argument, budskap och politiska utspel, Journalister..