8 sätt att visa upp dina styrelseuppdrag på Linkedin

    By Annica Thorberg den ti, nov 06, 2018

    Jag får ofta frågor från kunder och chefer jag LinkedIn-coachar hur de ska bygga sina digitala varumärken kring styrelseuppdrag. De frågar helt enkelt hur de ska:

    Fortsätt läsa

    Linkedins nya Inbox-funktioner

    By Annica Thorberg den må, jul 30, 2018

    Hur ofta använder du messaging-funktionen dvs Inboxen på LinkedIn. För mig är den idag lika viktig som andra messagingkanaler. Som företag och företagare använder jag idag vanliga emailboxen, LinkedIn Inbox, Facebook Messagenger, Instagram DM Och Twitter DM.

    Jag ser också att fler och fler börjar vänja sig vid och ser möjligheterna med att prata med kollegor, kunder, jobbsökare etc via LinkedIn Messaging. Och via appen funkar den nog ännu bättre eftersom många av oss är vana att använda sociala medierna mer via våra mobiltelefoner än datorn. Och att sätta en social selling-strategi i Linkedin ökar också möjligheterna till att bli en s.k Thought leader genom att tipsa kunder och potentiella kunder om saker (1:a gradskontakter) just via LinkedIns Inbox

    För att göra det lättare har LinkedIn gjort några uppdateringar för att förbättra och förenkla möjligheten med konversationer i LinkedIns Inbox.

    Du kan skriva längre meddelanden

    Istället för att mer fungera som en chatbox kan du nu skriva längre meddelanden och mer formella mejlliknande meddelanden. Detta finns nu i LinkedIn-appen men släpps på desktop-versionen inom ett par veckor. Utseendet är ändrat så du ser meddelandena likt Facebooks Messenger nu. Jag tycker det ser bra ut och är en bra anpassning till andra sociala medieplattformars utseende.

    Bifoga filer "on-the-go

    Vi är alla ofta på språng på dagarna eller så går vi igenom våra meddelanden på Linkedin till och från jobbet (typiskt mig). Så gissa om jag blev glad över att nu kunna bifoga filer in i Inboxen via LinkedIn-appen. Det passar förhoppningsvis de flesta, t ex att bifoga sitt CV till en rekryterare, en offert till en kund. Bara att klicka i bifoga fil-ikonen. Ja, funktionen finns och har funnits länge på desktop-versionen. Du kan ladda upp följande filformat: PDF, DOC, XLS och PPT.

    Enligt LinkedIn själva är detta en av de mest efterfrågade önskemålen och nu har de lyssnat på sina användareoch lanserat funktionen.

    Skicka nya emojis i Inbox från desktop

    LinkedIn skriver: Ibland säger en perfekt vald emoiji mer en tusen ord. Ja så kan det vara, ändå vet jag att emoijs har varit lite kontroversiellt på Linkedin. Somliga tycker inte att de hör hemma här, men jag ser att fler och fler faktiskt använder dem. Så Linkedin vill göra det lättare och roligare för sina användare genom enkelt och snabbt skicka emojis från desktopversionens Inbox.

    Nu kan du välja emoji genom att scrolla genom en lista genom att ange sökord eller att välja kategori. Precis som på andra sociala medier.

    Starta enkelt och hantera gruppmeddelanden.

    Det finns nu ett nytt sätt att skapa gruppmeddelanden i LinkedIn-appen som gör det smidigare än tidigare att starta en konversation. Äntligen säger jag!

    Nu klickar du först i Inboxen i appen på "+-ikonen" för att skapa ett nytt meddelande, och där finns nu en rad som heter "Skriv gruppmeddelande" och då öppnas ett nytt fönster upp där du dels kan välja kontakter genom att klicka i en cirkel efter namnet, från företag du jobbar i eller jobbat, sådana du gått i skola med eller nyligen haft en dialog med. Eller helt enkelt använda sökfunktionen och skriva i ett namn. Sen kan du lätt addera till fler namn. Väldigt bra funktion som äntligen finns så att man enkelt kan skicka meddelanden till flera personer.

    Dessutom kan du enkelt ta bort personer från dina gruppmeddelanden i Linkedinappen. Du klickar bara på de tre prickarna uppe till höger i ditt gruppmeddelande och klickar på "Ta bort" personer.

    Tagga personer i dina meddelanden

    Nu kan du även använda @ (mentions) i meddelanden. Så att du enkelt kan kan uppmärksamma en viss person i en konversation. Du kan även ange @ vilken som av dina 1:a gradskontakter i en "en-till-en-konversation" för att visa en den kontaktens profil och rekommendera att den du mejlar med t ex connectar med den personen. Precis så funkar det både i Messenger och Gruppkonversationer i Facebook. Så det är jättebra tycker jag.

    Snabbkopiera och klistra in bilder från webben

    Linkedin skriver också att "nu kan du enkelt kopiera och klistra in bilder från t ex screenshots och bilder från webben för att göra dina meddelanden mer visuella i Inboxen, vilket gör det enklare och snabbare att skapa bättre visualitet.

    Som sagt detta är förbättringar som redan är lanserade i LinkedIns app för mobiltelefoner och inom några veckor även lanserat i desktop-versionen. Testa dem idag och svara gärna i kommentatorsfältet vad du tycker.

    Annica Thorberg

    VD på Marketinghouse

    Certifierad Inbound Marketing och B2B Social media-konsult | LinkedIn Influencer och LinkedIn Specialist

    Connecta med mig här | Följ Marketinghouse på LinkedIn | Följ vår blogg

     

    Fortsätt läsa

    5 tips på vilka sociala mediekanaler du ska välja för att nå din målgrupp

    By Annica Thorberg den to, jul 05, 2018

    Jag fick en fråga om att kommentera en persons inlägg här i Linkedin om "vilka kanaler i sociala medier man ska välja utifrån ens målgrupp", dvs. vart finns mina kunder? Och jag blev inspirerad att skriva ett blogginlägg om det med tips. Detta är något som jag och vi på Marketinghouse hjälper företag med jämt och gjort i över 10 år så hoppas dessa tips kan bidra.

    1. Strategi först

    För att verkligen lyckas med sin sociala mediemarknadsföring och nå rätt målgrupper måsta du alltid börja med din sociala mediastrategi. Och börja med att ställa frågan: hur och varför ni ska vara i t. ex sociala medier och på vilket sätt. Vad ska er närvaro ge här (varumärkesuppbyggnad, leads, attraktiv arbetsplats för talanger, påverkare etc).

    2.  Ideal buyers personas analys - ta fram dina idealkunder som du vill göra affärer med

    Allt för många slarvar med sin analys här och tycker att "vi har IT-chefer i stora företag som målgrupper" och de ska vi fokusera på. Alla IT-chefer är inte ideala för ditt företag och de har olika utmaningar, behov etc och är olika som personer och branschen de jobbar i kan skilja sig mycket åt.
    Det kan tyckas vara rätt men är en förlegad kunskap efter att Internet och sociala medier finns i varje persons bakficka, handväska och öron. Sättet folk köper ett varumärke, hittar lösningar på sina problem har helt förändrats med Googles (främst) och sociala mediers oändliga källa till kunskap. Beskriv ett problem, google och du kan få hur många svar som helst - mer eller mindre rätt för just ditt problem. Ju mer en potentiell kund känner att just du och ditt företag är lösningen på deras problem ju större chans är det att de följer just er i sociala medier, läser er blogg eller faktiskt kontakter er för ett skarpt möte.

    • - Vilka på ett företag påverkar inköpsbeslutet?
    • - Hur är de som personer, hur ser en dag på jobbet ut, är de strukturerade, kreativa, early adopters etc.
    • - Vem rapporterar de till och vilka är influerare i deras bolag som kan påverka beslut
    • - Vad har de för "pains", dvs utmaningar mål och planer.
    • - Vad är det som gör att de har behov att hitta en lösning på det.
    • - Vad påverkar dem i köpprocessen, artiklar, blogg, rek, bloggar, sociala mediers nätverk etc.
    Lägg mkt tid här för att ta fram 4-6 olika personas - det kommer att löna sig Tricket är att lägga ut innehåll i valda kanaler som talar exakt till din idealkunds öron/behov/pain. Allt för många företag skriver om sig själva eller skriver för allmänt så att ingen av rätt målgrupp känner att de talar till sig själva.

    3  Kanalval

    Kanalvalet beror på om de i sin roll är är konsument/egen företagare (egna pengar eller B2B-köpare (med firmans pengar). Om de är B2B-köpare och beslutsfattare kring inköp är Linkedin i de allra flesta fall huvudkanalen (men likt PR-strategi så har man oftast nyckelmedia) och B2B är nyckelkanalen LinkedIn men där andra kanaler kan agera "kusiner från landet" och stötta också.

    Men generellt är Linkedin B2B-marknadens kanal nummer 1 men med stöd från andra. Och Facebook där Instagram tar över ALLT mer mer konsument. Men rörligt content växer lavinartat och kan göras ialla kanaler men där YouTube och IGTV är viktigare än någonsin.

    Jag ser fortfarande allt för många företag som använder Facebook och Instagram t ex för att det är det som det företaget/aren känner sig själv mest hemma i privat men där en B2B-köpare definitivt inte är intressad av att följa ett företag - men i LinkedIn finns de. Och jag ser alltför ofta företag som bara pushar ut egna nyheter istället för att ge tips, råd och agera thought leader inom branschen/produkten/tjänsten.

    Idag kan LinkedIn + Insta + Slideshare + YouTube vara en ideal kanalstrategi för B2B-företag medan det för ett B2C-företag kan vara Instagram + IGTV + YouTube + Snapchat kan vara för B2C om målgruppen är ung + Facebook om målgruppen är äldre.

    4  Inbound marketing strategi

    Inbound marketing som strategi inkluderar inte bara sociala medier men att knyta ihop det hela bör du ha en strategi för nedan tre kanaler (för det ger trafik till webben, fler leads och mer affärer), och vem vill inte det?
    Men i en inbound marketing strategi bör man fokusera på tre delstrategier (läs kanaler):

    - Webbstrategi
    (hur du tar hand om besökare när vi väl drivit dem in dem) och kan konvertera (erbjuda matnyttigheter att ladda ner, sälj kunskap inte produkter) m.m.
    Fortsätt läsa

    Öka företagets synlighet på Twitter under Almedalen med hashtags

    By Annica Thorberg den on, jun 27, 2018

    Fortsätt läsa

    5 anledningar till varför Inbound marketing funkar så bra för B2B-företag

    By Annica Thorberg den sö, apr 15, 2018

    Det är många traditionella marknadsförare som tror att sociala medier bara passar f

    ör konsumentinriktade företag. De kunde inte ha mer fel. Det är snarare tvärtom. Ju mer vi på Marketinghouse hjälper B2B företag igång ju mer ser hur de lyckas skapa en ökad trafik och hitta intressanta leads. Så här kommer lite reflektioner på varför vi tycker det.. Håller du med?

    Fortsätt läsa

    9 tips att använda för att skriva för webben

    By Lisa Sjögren den fr, apr 06, 2018

    Att skriva på webben skiljer sig en del från att skriva för tryckta medier. Här kommer 9 tips som är bra att tänka på för att 1, dina texter ska hittas och 2, de ska bli lästa

    Fortsätt läsa

    7 steg för att nå framgång som företag med en hashtags-strategi

    By Annica Thorberg den on, mar 28, 2018


    Snart stundar en intensiv Almedalsvecka. (1-8 juli) Många politiker, journalister, debattörer, kommunikatörer och påverkare vässar just nu sina argument, budskap och politiska utspel, Journalister planerar hur de ska snappa upp nyheter i Twitter, vilka de ska följa, vilka hashtags etc.

    Fortsätt läsa

    8 steg för att skapa en inbound recruting-strategi

    By Annica Thorberg den fr, feb 16, 2018

    Vi på Marketinghouse är en inbound marketing-byrå sedan många år (faktiskt en av de första i Sverige, tror vi) och hjälper B2B-företag att få ut mer av trafiken in på webbplatsen och sociala medier i form av leads. Och  det gör vi genom att hjälpa våra kunder att skapa innehåll i de tre huvudkanalerna i en inbound marketing-strategi;

    Fortsätt läsa

    5 saker du som säljare eller säljchef behöver ha koll på för att lyckas på LinkedIn

    By Annica Thorberg den ti, feb 13, 2018

    Hur går det med försäljningen? Jobbar du och ditt säljteam fortfarande på samma outbound marketing-sätt. Och ser varje möjlighet till att connecta med så många som möjligt på LinkedIn för att mejla dem eller ringa dem och boka in besök (trots att de kanske inte är rätt person, inte har ett konkret behov och inte har tid?).

    Fortsätt läsa

    8 steg för att skapa en Inbound Recruitingstrategi

    By Annica Thorberg den ti, jan 16, 2018

    Vi på Marketinghouse är en inbound marketing-byrå sedan många år (faktiskt en av de första i Sverige, tror vi) och hjälper B2B-företag att få ut mer av trafiken in på webbplatsen och sociala medier i form av leads. Och  det gör vi genom att hjälpa våra kunder att skapa innehåll i de tre huvudkanalerna i en inbound marketing-strategi;

    Fortsätt läsa

    8 tips hur du skapar aktiviteter för ditt företag i sociala medier under julen 2017

    By Annica Thorberg den to, nov 30, 2017

    Sociala medier sover inte och tar heller inte juledigt

    Fortsätt läsa

    Är du som chef kompis med dina medarbetare på sociala medier?

    By Annica Thorberg den on, okt 11, 2017

    Jag läste nyligen en artikel publicerad i tidningen Chef om "Så många chefer är kompis med sina anställda på Facebook" och jag har under många år coachat många VD:ar och chefer i hur de ska använda LinkedIn och genomfört många workshops för ledningsgrupper i hur man använder LinkedIn i sitt digitala ledarskap och andra sociala medier företaget har.

    Jag läser att "över 2000 chefer har fått svara på frågor om sina vanor i sociala medier. Nu har Novus sammanställt undersökningen där det kommer fram att varannan chef är vän med några av sina medarbetare på Facebook. Det här kan skapa problem enligt Unionen, som beställt undersökningen.

    ”En ledare som till exempel bara godkänner vänförfrågningar från vissa anställda riskerar att skapa osämja på arbetsplatsen. Då kan det vara bättre att tacka nej till alla kollegor”, säger Marina Åman, andre vice ordförande i förbundet."

    Jag blev rätt förvånad över svaret och trodde det var betydligt lägre. En av de vanligaste frågorna jag som rådgivare kring sociala medier får är just detta. "Hur ska jag som chef och ledare agera när medarbetare gör kontaktförfrågningar till mig på LinkedIn och vänförfrågningar på t. ex Facebook?"

    Det lättaste svaret borde vara att självklart ska du tacka ja till alla förfrågningar. Att bara göra det till vissa är inte ok, antingen alla eller inga.

    Men frågan är mer komplex än så. En hög chef inom byggbranschen frågade mig just detta. Hen var chef för över 3 000 medarbetare och kände således inte alla som gjorde kontaktförfrågningar till hen på LinkedIn. Och hade hittills valt att inte agera alls, dvs inte ens besvara kontaktförfrågan.

    Vi alla finns ju både privat och professionellt i flera sociala medier. Och LinkedIn är ju det sociala affärsnätverk vi själva anser att vi använder mest i vårt yrke. Många säger också att man är mer privat på Facebook och det gör att man inte lika självklart vill ha medarbetare och kollegor som vänner här. Arbetar man på ett litet företag är det kanske annorlunda om man bara är några få.

    Här är mina tips: (obs generella, inte helt lätt att applicera på alla storlekar och typer av företag.

    1. Ja, på LinkedIn. Säg ja till alla kontaktförfrågningar du får från medarbetare på LinkedIn. (se nedan varför), ju större digitalt nätverk ju bättre för ditt varumärke och ditt företag.
    2. Nja på Facebook. Svårt att rekommendera här. Väljer du ja vilket jag själv skulle göra, för det jag gör på Facebook står jag för oavsett vem som kollar. Men tänk efter mer en än gång vad det är du egentligen postar för inlägg här. Dock - säger du ja - bör det gälla alla, här håller jag med Marina Åman. Säger du nej till alla, (förklara internt varför i sådana fall, men självklart lättare på ett mindre företag). Vissa chefer har bara ledningsgruppen och andra chefer som vänner - och det kan andra se och kan skapa irritation eller t o m avundsjuka. I sådana fall, ha ett mer "stängt" Facebook så bara "vänner" ser dina inlägg.
    3. Nej på Instagram. De flesta som använder Instagram använder det helt klart av privata skäl och här läggs det ut bilder så nej tycker jag.
    4. Vi lever i en allt mer digitalt värld. Ditt digitala ledarskap måste bli mer synligt.
    5. Som chef och ledare får du större respekt om du också bjuder in till ditt nätverk. Det kan betyda så mycket för dina medarbetare att få just dig som kontakt.
    6. Du bör agera digital dörröppnare på LinkedIn för dina kollegor och medarbetare, särskilt för de som arbetar inom försäljning, marknad och HR (rekrytering av chefer till företaget), där en rekommendation, eller en kontakt kan vara värt så mycket i relationsbyggandet och för att få affärer eller nya medarbetare.
    7. Om du som chef gillar och delar innehåll som ditt företag lägger ut i sociala medier får det mer tyngd. Det ökar synligheten och förstärker ditt företags digitala varumärke. Om marknadsavdelningen kämpar hårt för att skapa innehåll och öka antalet följare och du som chef och ledare inte tycker det är viktigt och inte bidrar till spridningen - ja då är det otroligt omodernt ledarskap och inte riktigt schysst.

    Du är en digital förebild vare sig du vill eller inte så ta chansen att visa det. Jag hoppas att denna fråga väcker debatt och diskussion för det finns inga generella ja eller nej egentligen utan det är du och ditt digitala ledarskap som avgör. Men ett är säkert och det är att medarbetare blir både stolta och imponerade av om du som chef själv syns och agerar i LinkedIn, t ex bloggar, delar företagets inlägg, och t o m gillar, delar andra medarbetares inlägg.

    Vill du själv ha råd och tips kring hur du blir synligare på LinkedIn hoppas jag du hör av dig. Tänk också på att uppmuntra andra när de gör något i företagets kanaler och inte döma eller klaga eller helt passé vara tyst.

    Annica Thorberg

    Fortsätt läsa

    10 tips för hur du kan använda Linkedin och Spotify för att förstärka företagets varumärke

    By Annica Thorberg den fr, sep 29, 2017

    Jag läste Linkedins pressinformation om musik på jobbet och det inspirerade mig till det här inlägget. De har gjort en undersökning i samarbete med Spotify. Och jag själv har alltid sett Spotify som ett spännande socialt medium så få företag faktiskt använder. Så detta inlägg hoppas jag kan inspirera. LinkedIn skriver:

    Fortsätt läsa

    Så når du framgång med Linkedin Publishing

    By Annica Thorberg den fr, aug 04, 2017

    Redan i feb 2014 informerade Linkedin att de var på väg att öppna upp sin bloggplattform Linkedin Publisher under namnet Pulse för alla. Så förutom att du tidigare kunde följa ett antal ”thought leaders” dvs. olika gurus inom en mängd olika områden som sedan tidigare unikt bloggat här  - kan du nu själv bli en digital "thought leader" inom ditt gebit genom att publicera egna blogginlägg på Linkedin.

    Fortsätt läsa

    5 tips hur du kommer igång med content marketing

    By Annica Thorberg den to, jul 20, 2017

    Vad är Content marketing

    Begreppet på allas digitala kommunikatörers tungor just nu är buzzwordet Content Marketing (marknadsföring genom att bjuda på och sprida ett intressant innehåll). Så jag tänkte reda ut vad begreppet innebär och hur du kan använda det i din sociala mediamarknadsföring. Särskilt här på LinkedIn

    Fortsätt läsa

    Skillnaden på Lifecycle Stages och Lead Stages i Hubspot

    By Annica Thorberg den to, maj 18, 2017

    Fortsätt läsa

    5 Marketing automation - strategier för dig som marknadsförare

    By Sandra Johansson den on, apr 12, 2017

    Många som arbetar med digital marknadsföring idag har ”marketing automation” på sin agenda, antingen att lära sig mer om eller funderar på hur de kan implementera det i sin marknadsföring. Det är blogginlägget reder ut lite grunder kring marketing automation.

    Det finns många frågetecken kring Marketing automation och förhoppningsvis ger detta dig en bättre insikt om vad Marketing automation är och hur det kan underlätta för ditt företag...

    Fortsätt läsa

    6 tips - Hur LinkedIn kan ge affärer för ditt B2B-start-up-företag

    By Annica Thorberg den to, mar 30, 2017

    Är ditt företag en B2B Start up, eller funnits ett tag?
    Det spelar egentligen ingen roll, för LinkedIn är ändå stället du bör hänga på. HubSpot (Vi är en Certifierad Partner Agency för deras verktyg sen 2012) har gjort en undersökning som visar att LinkedIn var 277 % mer effektivt för leadsgenerering än Facebook och Twitter. Det är kanske inte så konstigt eftersom det är snart 500 miljoner människor som registrerat ett konto på LinkedIn (varav 3 miljoner i Sverige), och över 3 miljoner företag som har en företagssida här.

    Fortsätt läsa

    58 superintressant fakta om LinkedIn - du inte visste om!

    By Annica Thorberg den ti, dec 13, 2016

     

    Fortsätt läsa

    7 steg för att skapa en Linkedin-plan

    By Annica Thorberg den lö, okt 08, 2016

    Det är en av de första frågorna jag som Linkedin-konsult ställer till våra kunder?

    Fortsätt läsa

    7 steg för att skapa företagets Linkedin-marknadsplan

    By Annica Thorberg den ti, sep 13, 2016

    Vad har ni för mål med er Linkedin-närvaro? Vad ska er Linkedin-närvaro leda till?

    Det är en av de första frågorna jag som Linkedin-konsult ställer till våra kunder?

    1. Mål
    Jag ser i LinkedIn bruset att det är många som inte tycker att det ger så mycket att använda LinkedIn. När jag frågar vad de har haft för förväntningar så säger många ofta att de inte egentligen haft några och inte heller några mål med sin närvaro och sina aktiviteter. Men hur kan man då tycka att det inte ger nåt?

    Fortsätt läsa

    5 tips att använda i Linkedin-grupper

    By Annica Thorberg den må, sep 12, 2016

     

     

     

     

    Linkedin har nyligen lanserat en mer utvecklad grupp-funktion med ny design bättre funktion.

    "LinkedIn är ett av de bästa verktygen för att nå ut till människor
    du inte visste att du inte kände, säger Annica Thorberg"

    Grupperna är t ex ett slags ”massmarknadsförings-kanal” men det största misstaget du kan göra är att använda grupperna för att annonsera och ständigt prata om dig själv, dina produkter, tjänster och aktiviteter.

    Fortsätt läsa

    10 steg - Social broadcasting med Periscope

    By Annica Thorberg den fr, sep 09, 2016

    Social broadcasting – får sitt genombrott 2016
    När jag pratar på föreläsningar och konferenser för B2B-företag om vikten att i en inbound marketing strategi lägga till social broadcasting ser många tveksamma ut. För många känns obekvämt att stå framför en kamera live och prata. Och för många handlar det också som med allt inom digital och social mediamarknadsföring - man har inte kunskap om detta och då är det lättare att säga, "nej vi har inte tid", "inga resurser" eller "nej ni får inte". 

    Fortsätt läsa

    30 Linkedin-verktyg som bygger ditt och företagets varumärke

    By Annica Thorberg den on, jul 06, 2016

    Många känner inte till alla de verktyg, funktioner och appar som Linkedin tillhandahåller. Så jag har sammanställt en del av dem och det blev 30! Och detta är verktyg och funktioner jag och @marketinghouse använder nästan varje dag och som är en del av vår Linkedin-strategi. Så hoppas flera av dem kan hjälpa dig och ditt företag att nå bättre resultat på Linkedin och i din Linkedin-strategi.

    Fortsätt läsa

    10 steg för att börja med livestreaming på Periscope som B2B-företag

    By Annica Thorberg den ti, jun 28, 2016

    Social broadcasting – får sitt genombrott 2016
    När jag pratar på föreläsningar och konferenser för B2B-företag om vikten att i en inbound marketing strategi lägga till social broadcasting ser många tveksamma ut. För många känns obekvämt att stå framför en kamera live och prata. Och för många handlar det också som med allt inom digital och social mediamarknadsföring - man har inte kunskap om detta och då är det lättare att säga, "nej vi har inte tid", "inga resurser" eller "nej ni får inte". 

    Fortsätt läsa

    Använda hashtags i Almedalen

    By Annica Thorberg den fr, jun 17, 2016

    7 steg för att nå framgång som företag med en hashtags-strategi
    Snart stundar en intensiv Almedalsvecka. (3-10 juli) Många politiker, journalister, debattörer, kommunikatörer och påverkare vässar just nu sina argument, budskap och politiska utspel, Journalister planerar hur de ska snappa upp nyheter i Twitter, vilka de ska följa, vilka hashtags etc.

    Fortsätt läsa

    Vad är social PR & 89 lämpliga tillfällen till att skapa redaktionell publicitet

    By Annica Thorberg den fr, apr 29, 2016


    Jag jobbade som PR-konsult för många år sedan och gjorde många presskampanjer och har sedan dess delat med mig av den kunskapen så ofta jag bara kan i våra kunduppdrag inom social media-marknadsföringsområdet. Många har frågat mig i min konsultroll när det är lämpligt att skicka ut pressreleaser, för man har oftast inte så mycket nyheter. 

    Så ofta man bara kan, svarar jag. Det finns nämligen en hel massa olika tillfällen som kan utnyttjas för att skapa redaktionell publicitet. Nedan har vi därför valt att ange olika typer av aktiviteter och tillfällen som kan användas/utnyttjas för att skapa publicitet.
M Att arbeta med PR – och då framför redaktionell publicitet kräver kunskap, timing och en tydlig långsiktig plan. Men det är ingen slump att vissa företag eller personer syns oftare i media än andra. De har troligen en tydlig strategi för detta. Det gäller också att ha något vettigt att säga, att ha en nyhet som sticker ut och som triggar. Men även om man har allt detta är det ändå svårt att få tidningar att skriva en artikel - konkurrensen om mediautrymmet är så stort. 

    Dock har det växt fram ett nytt begrepp - Social PR
    Som gör att ditt företag kan sprida era pressnyheter på ett helt annat sätt idag och då inte bara till journalister utan i sociala och digitala medier. MEN - se till att media och NYCKELJOURNALISTER får nyheten FÖRST. Så de som tycker det är intressant känner att nyheten inte är död - för det är den om den sprids i sociala medier först. Men väl ute hos media är det dags att sprida den.

    Social PR handlar inte om att skapa nyheter, det handlar om att så dem och sen stimulera spridningen av dem genom naturliga, organiska och personliga referenser.

    En känd amerikansk författare och digital mediaexpert David Meerman Scott predikar om vikten av snabbhet och relevans. Förr i tiden, före sociala medier när en nyhet skulle ut, skickade PR-proffsen emails, ringde samtal till sin lista med journalister och informerade sina kunder för att få dem att kommentera innehållet. Idag rekommenderar Scott istället ”newsjacking”(www.newsjacking.com) ”the art and science of injecting your ideas into a breaking news story to reach buyers directly and generate tons of media coverage”-taktiken.

    T ex om en rubrik eller händelse i ett väldigt stort företag florerar i media under en period, kan ditt företag utifrån sin verksamhet skapa en nyhet, blogginlägg etc som inkluderar några av orden, ämnena etc. Varför – jo för när folk googlar just den ”stora kända” nyheten så hamnar ditt företags inlägg högt upp på sökmotorerna och skapar nyfikenhet och trafik. (under förutsättningen att förstås är seriöst, äkta och en bra nyhet).

    Scott rekommenderar följande aktiviteter: blogga om din nyhet, twittra ut den genom att använda etablerade hashtags, skicka en "realtime media-alert”, hålla korta livestreamade eller virtuella presskonferenser (via Facebook Live, Periscope, Blab etc) eller spela in och lägg ut och kontakta en journalist direkt som du tror kan vara intresserad av din nyhet (de finns ju på sociala medier också).

    Ladda ner hela e-boken och de 89 tipsen här

    Hur integrera PR-arbetet i digitala och sociala mediekanalerna?
    Vi arbetar med digital och social media-marknadsföring och därför är det naturligt att vi hjälper kunderna att ge råd, tips och stöd för att skapa förutsättningar för digital PR. Det börjar oftast med att man bör se över sitt pressarbete på webben, i sociala medier etc. En viktig del i det som lätt glöms bort är att marknads/PR-ansvariga också bör följa företagets nyckelmedia i deras egna sociala medier för att se hur de distribuerar ut ev. nyheter. Och se om de följer era kanaler och om ev. några enskilda journalister redan följer er. 

    Så snart ditt företag bestämt att göra en presskampanj och materialet är klart och distribuerat via ”traditionella” kanaler (om det nu ens används)… Många journalister använder Twitter och Facebook som viktiga kanaler för att identifiera potentiella nyheter och hitta underlag till artiklar.

    Därför bör alla B2B-företag som aktivt arbetar med PR också finnas på Twitter. I det arbetet ingår också att ha en tydlig hashtagstrategi för själva PR-arbetet. Här finns mycket att lära sig och rätt använt kan det ge väldigt bra resultat (ladda ner vår e-bok ”hashtagstrategier för B2B-företag) på www.marketinghouse.se som bra komplement till detta arbete”.

    Är det ett stort företag, ett känt varumärke eller inom en ”hajpad branch”, tillväxtbolag etc. brukar jag rekommendera att överväga ett särskilt Twitter-konto bara för PR-arbetet. Att lägga ut pressreleaser på Facebook är det en del som inte alls rekommenderar mycket för att målgruppen där inte alltid är så intresserad av företagsnyheter. Även om man har följare i företagssida, kan det vara av andra skäl de följer företaget. Men där kan den läggas ut men att få t ex medarbetare att sprida den i sina vänkretsar på Facebook är sällan populärt varken hos medarbetaren eller deras Facebook-vänner. Då är det mer naturligt att uppmuntra medarbetare att göra det på Linkedin.

    Digitala pressarkiv
    Det är också viktigt att företaget skapar ett digitalt pressarkiv både på webben och ett digitalt pressarkiv externt hos t ex MyNewsdesk eller Cision. Det finns både gratisvarianter men betalvarianterna brukar betala sig på sikt i ökad synlighet, bättre SEO etc. Plus att man får många bra tilläggstjänster i priset.

    På t ex Mynewsdesk har de en egen följ oss på Mynewsdesk”-knapp som du kan lägga till på er webbplats bredvid de andra sociala mediaknapparna.

    Precis som i andra sociala medier kan du som person eller t ex journalister följa/bevaka företag på dessa digitala pressarkiv och på så sätt snappa upp bra nyhetsunderlag.

    Hur, var och när
    Vill du och ditt företag veta mer kring hur ni kommer igång med SOCIAL PR och arbetar inom ett B2B-företag kontakta mig gärna. Eller varför inte börja med att följa oss på Linkedin här så kommer du att få en massa gratis tips, råd etc.

    Press- och kommunikationsmöjligheter
    Många har frågat mig i min konsultroll när det är lämpligt att skicka ut pressreleaser, för man har oftast inte så mycket nyheter. Så ofta man bara kan, svarar jag. Det finns nämligen en hel massa olika tillfällen som kan utnyttjas för att skapa redaktionell publicitet. Nedan har vi därför valt att ange olika typer av aktiviteter och tillfällen som kan användas/utnyttjas för att skapa publicitet.


    Om författaren
    Annica Thorberg är VD, grundare och Certifierad Social media och Inbound marketing-konsult på Marketinghouse .Vi är sedan 2009 - en av de första s.k inbound marketing-byråerna i Sverige och också en av Sveriges första LinkedIn-konsulter och föreläsare inom LinkedIn. Hon är flitigt anlitad av olika företag för föreläsningar, seminarier och olika typer av konsultuppdrag. Vi är också en certifierad Guld Partner till Hubspot.

    Annica Thorberg
    Tel 0709-16 93 00 | Epost: info@marketinghouse.se | www.marketinghouse.se

    Fortsätt läsa

    Så når du framgång med LinkedIn Publisher - 8 tips

    By Annica Thorberg den må, mar 07, 2016

    Sedan ett par år har du troligen sett en större skillnad (ja det har skett fler mindre) när det gäller dina Linkedin-noteringar. Och det är när någon i ditt nätverk har gjort ett blogginlägg på Pulse.

    Redan i feb 2014 informerade Linkedin att de var på väg att öppna upp sin bloggplattform Linkedin Publisher under verktyget Pulse för alla. Så förutom att du tidigare kunde följa ett antal ”thought leaders” dvs. olika gurus inom en mängd olika områden som sedan tidigare unikt bloggat här kan nu alla arbeta för att förstärka sitt eget varumärke och leverera affärsnytta och jobba för att bli en ”thought leader” inom sitt gebit.

    Fortsätt läsa

    Så når du framgång i sociala medier med en social media checklista

    By Minou Klarberg den fr, jan 29, 2016

     

    Fortsätt läsa

    6 saker för att öka synligheten för ditt företag i sociala medier

    By Annica Thorberg den må, dec 07, 2015

    De bästa idéerna, planerna och aktiviteterna vi på Marketinghouse ska genomföra får jag under ledigheter och semester, känner du igen dig? Och snart stundar kanske ledighet för dig som driver företag eller som ansvarar för digital marknandsföring och sociala medier inklusive content i ditt företag. Vi brinner för att hjälpa andra företag lyckas och växa med hjälp av sociala medier och inbound marketing. Så här är en liten checklista att följa för att börja planera för 2016.

    Fortsätt läsa

    3 snabba tips hur du får fler leads via Linkedin

    By Annica Thorberg den fr, dec 04, 2015

    3 snabba tips för att få fler lead på Linkedin

    Fortsätt läsa

    Söka jobb inom sociala medier - 8 tips

    By Annica Thorberg den on, sep 09, 2015

    8 saker du bör veta och kunna innan
    du söker ett jobb inom Social Medier


    Funderar du på att söka ett jobb och arbeta med sociala medier i ett företag? Här kommer en hel del tips och råd kring de olika roller som börjar växa fram inom sociala mediebranschen.  Efter att ha arbetat professionellt med sociala medier i många år som rådgivare åt företag och som inhyrd social mediestrateg såväl som social medieansvarig vill jag dela med mig av en del reflektioner.

    Fortsätt läsa

    4 nya saker i Linkedins nya Meddelande-funktion och Inbox

    By Annica Thorberg den to, sep 03, 2015

    (Källa: LinkedIns blog från 1 sept 2015, läs mer här http://blog.linkedin.com/2015/09/01/new-messaging-experience-comes-to-linkedin-finally

    Ämnen: LinkedIn
    Fortsätt läsa

    How to reach out to Swedes on Linkedin

    By Annica Thorberg den fr, aug 14, 2015

    I have been a member of Linkedin since 2005 and at that time we were not many Swedes here. We passed the first million around 2011. From 2012 more and more business people and employees started to use LinkedIn to build their profiles and brands. And today almost 2 million Swedes are on LinkedIn. Pretty many per capita as we are only 9,5 million residents in Sweden.

    Fortsätt läsa

    5 tips hur du ökar leadsgenereringen med Linkedin

    By Annica Thorberg den to, aug 06, 2015

    5 tips hur du ökar leadsgenereringen med LinkedIn

    Fortsätt läsa

    7 saker du bör ta bort från din Linkedinprofil direkt

    By Annica Thorberg den ti, jul 21, 2015

     

    Fortsätt läsa

    7 steg för att skapa en hashtag strategi for b2b-företag

    By Annica Thorberg den ti, jun 09, 2015

    7 steg för att skapa en Hashtag-strategi för B2B-företag

    Fortsätt läsa

    52 nyanser av sociala media yrkestitlar

    By Annica Thorberg den må, feb 09, 2015


    52 nyanser av sociala media titlar

    Det händer mycket nu inom den digitala och sociala medie-karriärstegen. Nya digitala kanaler ger nya digitala och sociala mediejobb. Det var någon som sa till mig häromdagen att IT-jobb är det mest vanliga jobbet i Sverige idag. Tyvärr kommer jag inte ihåg att fråga vart man kunde läsa mer om det.

    Men det sådde ett frö i mig och så började jag fundera på jobbtitlar inom mitt eget yrke, en bransch som växer så den knakar inom marknadsföringsområdet. Och genom lite research och googlande hittade jag en del intressant bakgrundsmaterial. (c: Aboutcarreers.com, google, Hubspot).

    Har du koll på alla de olika sociala media jobbtitlarna som börjar dyka upp på marknaden när digital och social mediamarknadsföring blir allt viktigare?

    I USA ligger de fortfarande före oss men även här i Sverige börjar det bli allt fler nya typer av jobb som dyker upp i annonserna. För ovana rekryteringsföretag och företagen själva kan det nog vara rätt svårt att veta vilken typ av jobb de ska skapa och än mindre vilken kompetens de de söker efter ska besitta, eftersom de flesta knappast har mer än 3-5 års erfarenhet eftersom sociala medier inte funnits så länge. Och vad ska de olika yrkena och ansvaren på företagen innebära i praktiken. Särskilt när ledningen i svenska företag fortfarande är väldigt omogna och rent av okunniga inom det här området.

    När jag läser den typen av jobbannonser kan jag ganska snabbt se att företag många gånger inte riktigt har koll på vad det är vad de söker. Vilket innebär att de skjuter oerhört brett och söker en person som ska kunna allt. I Sverige är det mest fokus på online-annonskampanjer, SEO, social media koordinering och väldigt sällan efterfrågas kunskaper om inbound marketing, hur man driver trafik till webben, hur man arbetar med konvertering och leadsgenerering i digitala medier och sociala medier:

    Fortsätt läsa

    Ungdomar på sociala medier

    By Nadja Rådström den fr, nov 21, 2014

     

    Fortsätt läsa

    8 LinkedIn-tips för säljchefer att ha koll på

    By Annica Thorberg den fr, nov 07, 2014

    8 LinkedIn-tips alla säljchefer måste ha koll på 

    Idag är det många säljare som främst använder LinkedIn som en stor databas och källa till att hitta potentiella kunder för att kunna boka in möten och presentera sig, sina produkter och tjänster. Att kallringa är ett ineffektivt sätt att försöka få till möten med företagsrepresentanter och det är ofta som säljare får ett "nej tack vi är inte intresserade", dels för att du som säljare inte vet om de har ett behov, är rätt person att tala med och heller inte bett att få bli kontaktade.

    Chansen är därför stor att du får ett nej vid samtalet. Det många glömmer är hur de själva ser ut på LinkedIn, vilket intryck de förmedlar, hur profilen ser ut och hur de tar kontakt.

    Så här kommer några tips:

    1. Har ditt säljteam en enhetlig profil?
      Det är viktigt att alla inom försäljning har fått riktlinjer för hur de bör presentera sig själva. Att profilen ser professionell ut, att den stärker både det personliga och företagets varumärke. Att alla skriver "samma story", dvs att beskrivning av vad företaget gör, vad säljaren gör är ärligt, professionellt och enhetligt. Se till att alla säljarna har en komplett och intressant profil. Vid behov satsa på en utbildning i hur LinkedIn kan användas som sälj- och marknadsföringsverktyg + gör en profiloptimering för alla (kontakta mig om du vill veta mer). Se http://www.marketinghouse.se/Linkedin-for-foretag.html för mer tips.

    2. Har du som säljchef ett system för att samla in ditt säljteams kontakter?
      Det är viktigt att ni använder ett CRM-system som integrerat med LinkedIn och att säljarna regelbundet laddar ner sina kontakter i en excel-fil för importat av de kontakter som viktiga för företaget.
    3. Utnyttjar ditt säljteam sin "varma marknad"= 1a gradskontakterna
      För att få kvalificerade introduktioner? Genom att identifiera vilka kontakter 1:orna har och vllka inom era prospects de i sin tur känner har ditt säljteam lättare att kunna komma i kontakt med intressanta personer.

    4. Hjälp dem att bygga ett nätverk och se till att de lär sig vara synliga
      Du som säljchef och andra i ledningsgruppen har en massa intressanta kontakter på LinkedIn troligen och kan agera dörröppnare. Bidra med dem till ditt säljteam. Om övriga i ledningen inte är med sänder det dåliga signaler till medarbetarna så är LinkedIn viktigt för marknads- och säljarbetet bör självklart alla chefer och ledning vara med. Alla moderna chefer är idag aktiva på LinkedIn.

    5. Är ditt säljteam medlemmar i några grupper på LinkedIn?
      Där t ex konkurrenter och prospekts hänger? Det finns idag över 2,1 miljoner grupper och det startas 8 000 nya varje vecka.De flesta tenderar att gå med i branschgrupper, nätverksgrupper etc och är oftast inte särskilt aktiva. Identifiera tillsammans vilka potentiella grupper ni borde vara med i och delaktiga i och fördela dem mellan varandra. Använd ALDRIG en grupp för att sälja, bidra däremot gärna med expertkunskaper, tips, råd, och be om råd själv inom områden för att bygga bra relationer till de andra medlemmarna.

    6. Skapa en 15 min om dagen Linkedin-rutin?
      Vi har märkt i våra utbildningar att många säger att de inte har tid, men det handlar oftast om att hitta en effektiv rutin. Så det har vi skrivit en, ladda ner den här och dela med dina säljaren. Be dem rapportera veckovis vad de gjort på LinkedIn.

    7. Delar säljarna innehåll ni har lagt ut på er LinkedIn-företagssida? Och postar de själva kvalificerat innehåll (som inte är sälj?)
      Skapa en delningspolicy och maila/sms alla säljarna när ni har lagt ut nytt content på företagssidan. Uppmuntra dem att dela vidare, och be dem själva komma med förslag på bra innehåll att lägga upp. Som säljchef är det oerhört viktigt med samarbete med marknad och HR så att det innehåll som läggs ut och delas samordnas med varandras content och att ni sätter upp en gemensam contentmarketing plan. Och postar företaget och säljarna innehåll på LinkedIn som driver trafik till er webbplats?

    8. Skills (färdigheter)
      Se till att alla i säljteamet har lagt upp sina Skills. Och se till att de också ger intyg till andra i sitt nätverk (när de vet att personen är duktig på vissa färdigheter).

    Det inns ett dussintals saker du kan göra för leadgenerering. Det är därför viktigt att du som säljchef själv verkligen kan LinkedIn och ger stöd och support till dina säljare genom att samarbeta med marknads, nätverka och utöka ditt nätverks själv. Det kommer hjälpa dina säljare en möjlighet att connecta med fler potentiella prospekts.

    Ladda ner vårt e-blad och dela med ditt säljteam.

    15 min per dag på Linkedin Ger konkreta resultat

    Fortsätt läsa

    Inbound marketing - the givers gain

    By Annica Thorberg den må, sep 22, 2014

    Världens största Inbound marketing konferens #inbound14 genomfördes i Boston i förra veckan
    Och jag var en av 10 000 detagare på den! Och kommer hem med så mycket nya idéer och inspiration kring hur våra kunder kommer växa mer än sina konkurrenter genom att använda inbound marketing och det tack vare HubSpots inbound marketing verktyg.

    När jag skriver detta sitter jag i Boston på första dagen av @Hubspots #Inbound14, världens största inbound marketing konferens. Vårt företag är en av få HubSpot partners i Sverige och att vara här med nästan 10 000 andra Inbound marketing evangelister och lyssna på företag som berättar hur de helt har ändrat marknadsförings strategi från traditionell och oftast kostsam marknadsföring till hur de via inbound marketing nu på ett helt nytt sätt:

    1. Har ökat trafiken in till sin webbplats 
      De har koll på sin trafik, sökord, vilka som besöker, vad de tittar på. De har nu aktiviteter och taktiker som gör att fler och fler av besökarna inte backar ut utan faktiskt stannar kvar och konverteras till leads.

    2. Har förstärkt sitt varumärke
      Gentemot konkurrenter som fortfarande lägger alldeles för mycket pengar på en traditionell säljkår som ägnar hela sin säljtid till att ringa kalla samtal och köper in företagsadresser och skickar ut olika förfrågningar och erbjudanden via opersonliga epost-kampanjer till företag som inte är intresserade eller kommit tillräckligt långt i sin köpprocess och därför knappast läser epost.

    3. Lättare blir hittade när potentiella kunden söker efter information 
      Bygger ett långsiktigt förtroende hos potentiella kunder långt innan de ens är redo att köpa en tjänst genom att bjuda på mycket av sin kompetens i bl a sociala medier. Potentiella kunder som kanske redan prenumererar på företagets nyheter via epost, följer företagets blogg eller t o m följer företaget i sociala medier. Och där Inbound marketing-företagen förstår vikten av att långsiktigt bygger upp det jag ständigt pratar om - en "KNOW-LIKE-TRUST"-strategi.
    Fortsätt läsa

    Att uppdatera eller inte uppdatera dina sociala medier samtidigt?

    By Annica Thorberg den må, jul 14, 2014

    Nå hur har du det i det somriga sociala medialandskapet.

    Tillhör du dem som bara "tittar" under sommaren eller tillhör du dem som jag som använder arbetar med kanalerna löpande. Jag märker att de företag jag träffar uppdaterar alla sina kanaler manuellt, dvs loggar in i varje kanal separat och lägger in sitt "content".

    Det kan var bra i vissa fall men det tar betydligt mycket mer tid. Det har under senaste åren växt upp en ny "marknad" - all in marketing verkyg där ma som företag kan ha alla sina sociala mediekanaler, blogga, kolla hur Twitterflödena fungerar, sköta epostutskick, marketing automation verktyg etc. 


    Vi på Marketing använder förstås HubSpot som vi tycker är marknadens ledande verktyg och vi är också en Certfied HubSpot Partner. 

    Men det är ingen större idé att investera pengar i ett verktyg om man ändå inte har sin inbound marketing och sociala mediastrategi på plats och en klar plan för vilka olika taktiker och plan man har och följer. Dessutom använder fler företag(are) också olika devices för att uppdatera sina sociala medier.

    Och det är inte lätt att hålla koll på det senaste - vad som är bra eller inte - och inte minst - hur följer du upp helheten om du i varje kanal måste gå in och analysera resultatet - Know-Like-Trust-faktorn och sen sätta ihop det i ett nytt verktyg för en analys.

    T ex är det alltför ofta vi ser att Twitter-inlägget oftast är för långt och då ger en s.k bit.ly-förkortning med en länk som de flesta tyvärr inte klickar på. Varje inlägg bör anpassas inför resp. kanals förutsättningar. Så fundera på hur höstens inbound marketing strategi ska se ut, vilka kanaler, vad, hur, när, varför etc. 

    Ny LinkedIn - funktion i HootSuite
    Då kan det istället vara bättre börja med en "light-version" t ex Hootsuite, som är ett mindre verktyg och där du helt gratis kan lägga in upp till 5 olika kanaler gratisversionen. Dessutom är gratisverktyget endast till för uppdateringar i sociala medier.

    LinkedIn har precis lanserat en ny funktion tillsammans med HootSuite, vilket gör att du också kan addera till din LinkedIn-företagssida. Bra tycker jag.

    Fast HubSpot erbjuder så mycket mer
    Fast det har man kunnat göra länge i HubSpot och där kan man lägga in sin företagssida på Facebook, företagssida på Google+ och mycket annat. HubSpot har så många fler funktioner såsom CMS (bygga och administrera webbplats, bloggverktyg, epostverktyg, sociala medier, bygga landningssidor, analysverktyg (som Google Analytics) och mkt annat. Det gör att alla aktiviteter och kanaler ditt företag gör och har kan analyseras i verktyget.

    Fortsätt läsa

    Sample - How To Post

    By Sample HubSpot User den må, maj 05, 2014


    INTRODUCTION:

    Your “how to” blog post should teach the reader how to do something by breaking it down into a series of steps.

    Begin your blog post by explaining what problem you are going to solve through your explanation and be sure to include any relevant keywords. Add in a personal story to establish your credibility on this topic. And make sure to end your blog post with a summary of what your reader will gain by following your lead.

    Need some inspiration? Check out these "How-To" examples from the HubSpot blog:

    Fortsätt läsa

    9 frågor att ställa för att utveckla företagets Buyers Persona

    By Annica Thorberg den ti, apr 01, 2014

    Fortsätt läsa

    3 spännande nyheter på LinkedIn som bygger ditt varumärke

    By Annica Thorberg den to, feb 27, 2014

    LinkedIn nyheter
    Så här i svenska sportlovstider passar LinkedIn på att lansera tre nya spännande funktioner. Jag har precis börjat gå igenom och börjat använda en av dem. De två första ska lanseras ut from v 10 runt om i världen enligt LinkedIn.



    1. Förbättrad "Vem har besökt din profil
    Nu kommer du att kunna se mer datadriven statistik såsom vilken bransch dina besökare arbetar i, vilka sökord de använt för att hitta din profil, hur de hittade dig ny statistik inkl. vilken region de bor, vilket yrke de har och vilket företag de arbetar i. Detta kommer att hjälpa dig identifiera trender, dvs vilka är det som söker sig till din profil och förbättra ditt eget varumärke så att du får ännu mer besök. Vill du veta mer läs här

    Fortsätt läsa

    Guide 9 steg för att sökordsoptimera SEO din webbplats effektivt

    By Annica Thorberg den to, jan 30, 2014

    Guide - 9 steg för att sökordsoptimera din webbplats effektivt

    Fortsätt läsa

    3 STEG FÖR ATT FÖR ATT KOMMA IGÅNG MED SOCIAL SELLING

    By Annica Thorberg den sö, jan 19, 2014

    SOCIAL SELLING PÅ LINKEDIN

    Fortsätt läsa

    Ökar eller minskar omsättningen för B2B om man går över till e-handel?

    By Annica Thorberg den ti, okt 22, 2013

    Vår första Gästbloggare Lars Reinius från Stockholms enda B2B reklambyrå
    Haystack och vinnare igår av 100 W priset för bästa B2B kampanj med "Fruit by Management" är idag gästbloggare hos oss på Marketinghouse - jättekul!
    Ett start tack Lars! 

    Ökar eller minskar omsättningen för b2b om man går över till e-handel?

    Fortsätt läsa

    Åtta framgångsfaktorer för att skapa tillväxt i ditt bolag med hjälp av sociala medier

    By Annica Thorberg den to, sep 26, 2013

    Åtta framgångsfaktorer för att skapa tillväxt i ditt bolag med hjälp av sociala medier

    Fortsätt läsa

    Är ditt företag en B2B Start up eller funnits ett tag?

    By Annica Thorberg den fr, mar 15, 2013


    Det spelar egentligen ingen roll, för LinkedIn är ändå stället du bör hänga på

    HubSpot (Vi är en Certifierad Partner Agency för deras verktyg) har nyligen gjort en undersökning som visar att LinkedIn var 277 % mer effektivt för lead generering än Facebook och Twitter.

    Fortsätt läsa

    Sortera efter ämne

    läs mer

    Inlägg efter kategori

    Se alla inlägg

    Senaste inläggen